F.A.Q

Klik op een vraag om de uitleg te lezen. Waneer je wilt zoeken op een vraag kan je ook gebruik maken van de zoek functie door hier boven op zoeken te klikken.

Welke gegevens heb ik nodig om mijn webshop te maken?

Mollie account
Wij adviseren om eerst via https://www.mollie.com/nl een Mollie account aan te maken. Het Mollie account is nodig om de betalingen die gedaan worden in jouw webshop op je eigen bankrekening te kunnen ontvangen.)
benodigde gegevens naast het Mollie account
* Handelsnaam * KVK nummer * BTW nummer * IBAN nummer * ID Bewijs *)

Welke kosten zijn er verbonden aan Ordery Webshop?

Wat Kost Ordery?
Een Ordery webshop kost naar de proefperiode € 9,50 per maand exclusief BTW. Wil je meerdere webshops? Neem dan contact met ons op. support@ordery.nl)
Wat kost een Mollie?
Een Mollie account aanvragen kost i.v.m. verificatie van jouw IBAN nummer € 0.01. Verder betaal je alleen aan Mollie bij ieder geslaagde verkoop. Voor info van de prijzen ga dan naar: https://www.mollie.com/nl/pricing)

Hoeveel tijd moet ik vrijmaken om een Ordery webshop aan te maken?

Duur Mollie account aanmaken
Het Mollie account maakt je aan in 10 tot 15 minuten. Het is wel van belang om alle benodigde gegevens bij de hand te hebben. De benodigde gegevens kunt je ook hier in de FAQ vinden.)
Duur Ordery webshop aanmaken
Wij adviseren jou om eerst een Mollie account aan te maken. Met alle gegevens bij de hand neemt het aanmaken van de Ordery webshop 5 tot 10 minuten in beslag.)
Duur van eerste product toevoegen aan webshop
Om het eerste product in de Ordery webshop toe te voegen neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Na dit proces meerdere keren te hebben doorlopen is de ervaring dat dit een stuk sneller verloopt.)
Totale duur om uw eerste product online te verkopen.
In totaliteit om jouw eerste product met Ordery webshop te verkopen is de duur tussen de 25 en 35 minuten. Kijk voordat je begint in deze FAQ welke gegevens je allemaal nodig heeft om het proces soepel te doorlopen.)

Hoe maak ik een Mollie account aan?

Stap 1 tot en met 11 vindt plaats op https://www.mollie.com/nl
De volgende 11 stappen is het stappen proces van betaal systeem Mollie. Volg deze stappen zoals beschreven, zo duurt het aanmeldingsformulier proces echt maximaal 10 tot 15 minuten)
Stap 1 - Gratis aanmelden
Je komt op een pagina met ‘Maak een account aan voor je bedrijf’, waar je je voor- en achternaam, e-mailadres en wachtwoord (minimaal 10 karakters) invult. Het e-mailadres dat je hier invult is tevens het e-mailadres dat wij zullen gebruiken om in contact met je te komen. Nadat je alle gegevens hebt ingevuld, klik je op ‘Account aanmaken’ en ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging.)
Stap 2 - Account activeren
Zodra je je account hebt aangemaakt, kom je terecht in jouw Mollie Dashboard. Klik hier op ‘Activeer account’ om verder te gaan.)
Stap 3 - Bedrijfsgegevens invoeren
Nu is het tijd om je bedrijfsgegevens in te vullen, dit zijn de gegevens zoals vermeld in het Handelsregister. Het invullen van vestigingsland, bedrijfsnaam, rechtsvorm, KvK-nummer, adres, postcode en stad is verplicht. Het btw-nummer kun je later nog invoeren. Voor een stichting is een btw-nummer niet nodig. Onderaan de pagina vind je de Gebruikersovereenkomst. Zodra je akkoord gaat, klik je op ‘Volgende’.)
Stap 4 - Belanghebbenden
Vervolgens dien je de belanghebbenden in te vullen. Allereerst vul je de gegevens in van de rechtsgeldig vertegenwoordiger. We vragen je om je voor- en achternaam, geboorteland, geboortedatum, nationaliteit en land van verblijf - dus waar de rechtsgeldig vertegenwoordiger op dit moment staat geregistreerd - in te vullen. Ben je minderjarig? Dan kun je helaas geen account aanmaken, omdat wij volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geen persoonlijke gegevens van minderjarigen mogen verwerken. Ook wordt gevraagd of de rechtsgeldig vertegenwoordiger een prominente publieke functie heeft. Als financiële instelling heeft Mollie de plicht om te onderzoeken of er sprake is van een Politically Exposed Person (PEP). Dit is iemand die een (hoge) politieke of ambtelijke functie heeft. Indien er politieke functies uitgeoefend worden, dien je hier meer informatie over te geven. Voorbeelden van publieke functies zijn staatshoofden, parlementsleden, ambassadeurs en bestuurders van internationale organisaties. Indien je hier 'ja' invult, zal Mollie eerst je website en aanvullende gegevens checken voordat er transacties verwerkt kunnen worden. Tot slot geef je aan of de rechtsgeldig vertegenwoordiger een uiteindelijk belanghebbende is. Uiteindelijk belanghebbenden zijn personen die 25% of meer aandelen, belang of zeggenschap binnen de organisatie hebben. Bij een stichting gaat het hier vaak om stemrecht. Indien er meerdere uiteindelijk belanghebbenden zijn, kun je deze onderaan de pagina toevoegen. Vul hiervoor de gevraagde gegevens aan en klik op ‘Bevestig’. Nadat je alle gegevens hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’)
Stap 5 - Websiteprofiel
Je komt nu in het scherm waar je je (eerste) websiteprofiel aanmaakt. Indien je meerdere websiteprofielen wilt toevoegen, kun je dit later doen (via Instellingen >> Maak een websiteprofiel aan). Vul de URL van je website in en selecteer welke producten of diensten je aanbiedt. Geef in het veld daaronder een zo concreet mogelijke omschrijving van wat voor producten en/of diensten je gaat verkopen. Hierdoor kan ons onboarding team jouw profiel zo snel mogelijk checken. Gebruik je een facturatieprogramma? In dit artikel staat wat je dan moet doen. Daarnaast vul je hier de contactgegevens voor consumenten in. Dit zijn gegevens die ook op jouw website staan. De gegevens zijn ook terug te vinden voor consumenten wanneer zij een transactie op onze website terugzoeken. Wanneer je je websiteprofiel opslaat bevestig je dat je geen verboden producten of diensten aanbiedt.)
Stap 6 - Betaalmethodes selecteren
Vervolgens selecteer je de betaalmethodes die je aan wilt bieden. Als je meer informatie over een betaalmethode wilt, klik je op ‘Tarieven & info’ naast de betaalmethode. Het activeren van een betaalmethode doe je door op het knopje naast de betaalmethode te klikken. Heb je een vraag over een betaalmethode? Raadpleeg dan ons helpcenter. Weet je nog niet precies welke betaalmethodes je wilt activeren? Dat is geen probleem, je kunt op ieder moment betaalmethodes in en uit schakelen. Let wel op: om betalingen te kunnen verwerken of om ervoor te zorgen dat je account gecheckt wordt, moet je ten minste één betaalmethode selecteren. Voor sommige betaalmethodes zijn extra handelingen nodig voordat je ze kunt activeren: Voor het activeren van de betaalmethodes creditcard en SEPA-incasso dien je extra informatie in te vullen voor welke producten en/of diensten je betalingen wilt ontvangen. Dit omdat een consument een betaling met creditcard of SEPA-incasso nog kan terugdraaien, een zogenoemde chargeback. Apple Pay kun je alleen activeren als je creditcard activeert. Voor PayPal dien je een PayPal-account te hebben. Instructies over hoe je PayPal kunt koppelen kun je hier vinden. Voor het activeren van één of meerdere cadeaukaarten dien je je eerst te registreren bij de desbetreffende cadeaukaart. Lees hier hoe je een cadeaukaart kunt activeren. Voor het activeren van paysafecard dien je direct contact op te nemen met onze support afdeling, door een e-mail te sturen naar info@mollie.com. Betaalmethodes die je direct kunt activeren: iDEAL, Paypal, Bancontact, SEPA Overboeking, SOFORT Banking, EPS, Giropay, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct Net, ING Home’Pay, Przelewy24, Apple Pay (mits creditcard al is geactiveerd), Cadeaukaart (mits je je geregistreerd hebt bij de desbetreffende cadeaukaart) Betaalmethodes die op aanvraag zijn: Klarna Achteraf Betalen, Klarna Gespreid Betalen, creditcard, SEPA-incasso, paysafecard Op aanvraag betekent dat je de betaalmethodes zelf kunt activeren in je Mollie Dashboard, waarna ons onboarding team jouw profiel eerst zal checken voordat er betalingen mee kunnen worden gedaan. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, maar zal een bericht van ons ontvangen zodra je profiel gecheckt is. Heb je alles ingevuld? Klik dan op ‘Volgende’ en je komt op de pagina waar je je legitimatiebewijs dient te uploaden.)
Stap 7 - Upload je legitimatiebewijs
Je dient een geldig paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning te uploaden, een rijbewijs is geen geldig legitimatiebewijs. Hier lees je waarom wij dit nodig hebben. Selecteer of je een paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning wilt uploaden. Upload het document Wat dien je te uploaden? Paspoort: de voorkant van de pagina met persoonsgegevens Identiteitskaart: de voor- en achterkant Verblijfsvergunning: de voor- en achterkant Waar moet je op letten bij het uploaden van je legitimatiebewijs? Zorg ervoor dat de tekst goed leesbaar is, de kaart goed verlicht is en alle hoeken van de kaart zichtbaar zijn. De foto en het BSN mogen afgeschermd worden. Let erop dat je enkel het BSN afschermt en geen cijfers of tekens ervoor of erachter. PDF, JPG en PNG worden ondersteund Het legitimatiebewijs moet op dit moment geldig zijn Nadat je een identiteitsbewijs hebt geüpload, klik je op ‘Volgende’ en kom je op de pagina waar je je bankrekening invult.)
Stap 8 - Bankrekening koppelen
Hier vul je de IBAN van de bankrekening in waarop je uitbetaald wilt worden. Let erop dat je een zakelijke bankrekening hebt die op naam van het bedrijf staat zoals die in het Handelsregister staat geregistreerd, wij mogen niet uitbetalen op een privérekening. Lees hier waarom een zakelijke bankrekening verplicht is. Let op: Indien je geen geldig IBAN nummer invoert, kunnen we je aanvraag voor een Mollie-account helaas niet goedkeuren.)
Stap 9 - Verifieer je bankrekening
Nadat je een geldige IBAN hebt ingevuld, dien je de bankrekening te verifiëren. Wij kunnen dan controleren of het rekeningnummer overeenkomt met wat je bij de vorige stap hebt ingevuld en of het inderdaad een zakelijke rekening betreft. Dit doe je door een verificatiebetaling van 1 cent te doen vanaf de opgegeven IBAN door middel van iDEAL of een overboeking. Kies je voor iDEAL? Dan kun je de betaling direct doen en ontvangt Mollie de cent ook direct. Kies je voor een overboeking? Dan ontvang je een e-mail op het opgegeven e-mailadres om de cent over te maken. Je dient dit binnen een maand te doen. Het kan 2 tot 3 dagen duren voordat de cent bij Mollie binnen is. Na de verificatiebetaling kom je weer terug op jouw Mollie Dashboard. In je dashboard zie je nu de melding ‘Update bankrekening’. Bij betaalmethodes die op aanvraag zijn (dus die gecheckt moeten worden door ons onboarding team) zal staan: Voltooi account. Als je op een van deze twee klikt kom je terecht in het aanmeldproces en zie je de melding ‘De verificatieprocedure voor de bankrekening is gestart. We wachten nu totdat we de verificatiebetaling hebben ontvangen.’ Je ontvangt van ons per e-mail een bericht zodra je bankaccount is gecontroleerd, je hoeft hiervoor dus geen contact met ons op te nemen.)
Stap 10 - Koppel de live API key aan jouw webshop
Om betaalmethodes te koppelen aan jouw webshop heb je de Live API key nodig. Deze vind je in je dashboard onder Developers. Je kunt de Test API key gebruiken om te testen met betalingen, maar zodra je webshop live is en je betalingen wilt ontvangen, dien je de Live API key te gebruiken.)
Stap 11 - Betalingen ontvangen!
Vanaf nu kun je met je account betalingen ontvangen! Betaalmethodes die niet op aanvraag zijn (zoals iDEAL en Bancontact), zijn direct te gebruiken. Indien je betaalmethodes hebt geactiveerd die wel op aanvraag zijn (zoals creditcard en Klarna), zal ons onboarding team checken of je er betalingen mee mag ontvangen nadat je een eerste transactie binnen hebt via een van de betaalmethodes die je direct kunt gebruiken. Dit wordt meestal binnen een werkdag nadat je je eerste transactie hebt ontvangen gedaan. Je ontvangt hierover van ons een bericht per e-mail.)

Hoe weet ik dat mijn Ordery webshop werkt?

Status webshop
Wanneer je ingelogd bent op Ordery.nl ziet je rechtsboven jouw naam. Wanneer je hier op klikt komt je in het menu. Kies vervolgens webshops. Wanneer onder de 'status' gereed staat is jouw Ordery webshop correct aangemaakt en kan de online verkoop starten.)

Hoe kan ik een product toevoegen?

Hoofdcategorie
Om een product te kunnen toevoegen is het van belang om eerst een hoofdcategorie aan te maken. Tip! Verzamel en noteer eerst alle hoofd categorieën waarmee je wilt werken.)
Subcategorie
Nadat je de hoofdcategorieën hebt aangemaakt is het mogelijk om sub categorieën aan te maken. Voorbeeld: Hoofdcategorie: schoenen Subcategorieën onder schoenen: Dames schoenen; Heren schoenen; Kinderschoenen)
Product toevoegen
Wanneer je categorieën hebt benoemd kun je eenvoudig een product toevoegen. Login op ordery.nl Ga naar rechtsboven aan de home pagina en klik op jouw inlognaam. Kies: webshops Kies: de button '+ product'.)
Hoofdcategorie toevoegen
Wanneer jouw collectie groter wordt kun je ook een hoofdcategorie aan jouw Ordery webshop toevoegen. Login op Ordery.nl rechtsboven op de pagina ga je naar jouw inlognaam. Kies: webshops Kies: Dashbord Kies: toevoegen Onder de knop 'overzicht' krijg je te zien welke categorieën jouw webshop bevat.)
Subcategorie toevoegen
Zie voor de handelingen Hoofdcategorie toevoegen.)

Waar kan ik Ordery webshop allemaal voor gebruiken?

Producten en diensten
Ordery webshop is geschikt om breed in te zetten voor jouw verkoop. Bij online verkoop wordt vaak eerst gedacht aan de retail en minder aan horeca of andere dienstverlening. En dat is nou net de kracht van Ordery webshop. Door de eenvoud en snelheid is de Ordery webshop module uitermate geschikt om ook toe te passen in de horeca en overige dienstverlening. Voor horeca kun je bijvoorbeeld denken aan het bezorgen van maaltijden of het organiseren van evenementen. Bij overige dienstverlening kun je bijvoorbeeld denken aan de verkoop van workshops.)
Naast de fysieke winkel een online winkel
In de meest recente onderzoeken ( maand juli 2020 ) is het naar voren gekomen dat winkels die naast hun fysieke verkoop online producten verkopen het minst kwetsbaar zijn. Bovendien komt er bij de consument het bewustzijn om lokaal te shoppen. Deze ontwikkeling geeft ongekende mogelijkheden voor de 'stenen winkel'. Wij van Ordery webshop adviseren voor de fysieke winkels om in de webshop vooral basis artikelen op te nemen en de mode collectie voor de fysieke winkel te behouden. Zo is er altijd een reden voor de consument om voor funshopping naar de winkel te komen.)

Hoe voeg ik maat systemen toe?

Maat systeem toevoegen
Log in op Ordery.nl Ga naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: 'webshops' Kies: '+ product' Volg het proces om het product aanmaken en kies 'opslaan' Op het tabblad wat nu zichtbaar wordt kun je de maateenheid opgeven. Het invulveld 'geen meeteenheid' kun je wijzigen in 'inclusief meeteenheid' Een voorbeeld van een maat eenheid kan zijn: S TOT EN MET XXL een voorbeeld van een eenheid kan zijn: S)

Hoe kan ik verkoopprijzen en acties wijzigen?

Verkoopprijzen wijzigen
Om verkoopprijzen te wijzigen ga je als volgt te werk. Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: Webshops Kies: Dashboard Kies: Onder producten de mogelijkheid ‘overzicht’ Kies: Het tabblad ‘voorraad / prijzen')
Korting aan een product toewijzen
Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: Webshops Kies: Dashboard Kies: Onder producten de mogelijkheid ‘overzicht’ Kies: Het tabblad ‘voorraad / prijzen')
Korting toewijzen aan een categorie
Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: Webshops Kies: Dashboard Kies: Onder categorieën de mogelijkheid ’toevoegen’ Vul op het invulveld ‘korting’ de desbetreffende waarde in.)
Korting van een categorie wijzigen
Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: Webshops Kies: Dashboard Kies: Onder categorieën de mogelijkheid ‘overzicht’ Kies: de button met het schrijfpennetje)
Verzendkosten wijzigen
Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: Webshops Kies: Dashboard Kies: Onder producten de mogelijkheid ’overzicht’ Kies: de button met het schrijfpennetje Selecteer het tabblad voorraad / prijzen)

Hoe kan ik gegevens toevoegen en of wijzigen?

Profiel
Log in met met jouw account op Ordery.nl Ga naar jouw login naam en kies 'profiel' Onder profiel kun je de volgende zaken wijzigen: Naam e-mail adres wachtwoord)
Webshop informatie
Log in op Ordery.nl Ga naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: 'webshops' Kies: 'opmaak')
Webshop afbeeldingen
Log in op Ordery.nl Ga naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: 'webshops' Kies: 'opmaak' Kies vervolgens het tabblad afbeeldingen. Let op! Je kunt hier alleen de afbeeldingen wijzigen van de webshop uitstraling. Afbeeldingen van producten kun je hier niet wijzigen. Afbeeldingen voor producten kun je op de volgende manier wijzigen. Log in op Ordery.nl Ga naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: 'webshops' Kies: 'dashbord' Ga naar producten en kies 'overzicht' Op deze pagina kun je de afbeelding van een product wijzigen.)
Adres
Log in op Ordery.nl Ga naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: 'webshops' Kies: ‘opmaak’ Kies tabblad adres)
Documenten algemene voorwaarden en privacy
Log in op Ordery.nl Ga naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: 'webshops' Kies: ‘opmaak’ Kies vervolgens tabblad documenten)

Kan ik mijn webshop ook koppelen aan andere systemen?

Koppeling kassa systeem.
Ordery Systems heeft ervoor gekozen om de instapmogelijkheid zo makkelijk mogelijk te maken met lage vaste kosten. Momenteel is er geen koppeling mogelijk met een kassa systeem. Wanneer je graag een koppeling wilt met jouw kassasysteem vul dan ons contact formulier in en wij nemen zo snel als mogelijk contact met jou op om de mogelijkheden te bespreken. Wanneer er een verkoop heeft plaatsgevonden en je hebt tevens een kassasysteem is het van belang om de online verkoop van jouw Ordery webshop gelijk af te boeken van jouw kassa systeem. Wij adviseren winkels om de gehele basis collectie in de webshop te plaatsen en de mode collectie alleen voor de fysieke winkel te houden. Zo blijft er altijd een reden over voor de consument om naar de winkel te komen. Bijkomend voordeel is dan dat de kans van een 'nee' verkoop tot een minimum beperkt wordt. Ordery systems werkt wel aan de mogelijkheid om een directe koppeling te hebben met het kassa systeem.)
Online verkoop en voorraad beheer
Wanneer er een online verkoop plaats vindt en er is ook een kassasysteem dan wordt momenteel de online verkoop niet afgeboekt uit jouw kassa systeem. De online verkoop moet handmatig verwerkt worden in het kassa systeem)

Waar kan ik de webshop verkopen vinden?

Hoe kan ik mijn online verkopen inzien?
Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechts boven aan de pagina. Kies: Webshops Kies: Dashboard In dit menu kun je alle verkopen vinden met de daarbij behorende gegevens.)
Webshop verkoop en dan?
Door naar het dashboard te gaan van jouw webshop kun je zien welk product verkocht is en wie het product besteld heeft. Elke melding van verkoop betekend dat de verkoop overeenkomst tot stand is gekomen en dat de klant betaald heeft. Stuur zo spoedig mogelijk het bestelde product naar jouw klant.)

Wat zijn de voorwaarden van de overeenkomst met Ordery?

De proefperiode
Tijdens de proefperiode zijn er geen kosten verbonden aan Ordery webshop. Aan het einde van de proefperiode sturen wij een mail waarin wij jou op de hoogte brengen dat de proefperiode bij afloopt. Wanneer je ons een goede partner voor de toekomst vindt ga je pas een abonnement aan. De proefperiode wordt dan omgezet in een basis abonnement.)
Basis abonnement
De contractduur van het basis abonnement is een jaar. Het abonnement wordt steeds stilzwijgend met een jaar verlengd. De opzeg termijn voor het basis abonnement is 3 maanden.)
Pro abonnement
Het pro abonnement is geschikt voor bedrijven die meerdere filialen hebben of bedrijven die in verschillende branches actief zijn. Het pro abonnement is dus maatwerk. Het abonnement is een jaar. Aan het einde van het jaar wordt het abonnement stilzwijgend verlengd. Opzeg termijn van het abonnement is 3 maanden)
Abonnement vragen
Voor vragen en of wijzigingen over jouw Ordery abonnement kun je een mail sturen naar: support@ordery.nl)
Facturen van de overeenkomst
De factuur van jouw overeenkomst met Ordery webshops kun je als volgt vinden. Login op Ordery.nl en ga vervolgens naar jouw inlognaam rechtsboven aan de pagina. Kies: ordery facturen)